.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کمال علیپور مطرح کرد:
قراردادهای ایران با چین ترکمنچای است؟
شمال نیوز: نماینده قائم‌شهر،جویبار و سوادکوه در مجلس ادامه داد: به عنوان مثال اکنون بزرگترین بندر کشور امیرآباد بهشهر در مازندران است که قرار است به عنوان کریدور شمال به جنوب ایران باشد اما سئوال اینجاست که با کدام سیستم حمل و نقل و با کدام کالا قرار است اینکار انجام شود؟

شمال نیوز: تاریخ آغاز روابط تجاری ایران و چین بسیار طولانی است که این روابط در دولت نهم و دهم بسیار پر رنگ تر بود همزمان با افزایش فروش نفت به چین، واردات کالاهای چینی نیز از این کشور بیشتر شد. احمدی نژاد در سفرهای استانی خود همواره با صدایی بلند میگفت اینقدر قطعنامه بدهید تا قطعنامه دانتان پاره شود، اکنون نتیجه این شیوه سخن گفتن در عرصه بین المللی بلوکه شدن 45 میلیارد دلار از درآمد نفتی ایران در 5 کشور جهان شده است که برخی از مسئولان کشور از حیف و میل شدن پول های بلوکه شده و قراردادهای ترکمنچای گونه انتقاد کردند.

طبق اخبارهای منتشر شده از بدهی نفتی 22 میلیارد یورویی چین به ایران که نایب رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین این مبلغ پول را بلوکه شده نمی داند از طرف دیگر چین حاضر است برای پرداخت این پول فاینانسور پروژه های ایران باشد. طبق گفته این مسئول چین به تکاپو بر گسترش روابط با ایران افتاده است، با مرور تاریخچه معامله و داد و ستد ایران با چین در زمان احمدی نژاد، هر کشور دیگری نیز به جای چین بود به تکاپو می افتد.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان اقتصادی اعتقاد دارند با مبلغ درآمد نفتی ایران که تا کنون بلااستفاده مانده است اگر طلا هم خریداری میشد تا کنون سود قابل توجهی از آن حاصل می شد یا اینکه حداقل این مبلغ را می توانستیم در مکان های خیلی بهتری به منظور فراهم کردن زیرساخت های صنعتی کشور هزینه کنیم.

پول های بلوکه شده ایران را حیف و میل نکنید

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شفاف با تاکید بر اینکه مسئولان ایران پول های بلوکه شده ایران در کشورهای مختلف را حیف و میل نکنند، گفت: اکنون سخن هایی شنیده می شود که ایران در کشورهای مختلف از جمله چین و هند پول هایی از فروش درآمد نفتی دارد لذا در درجه نخست دولت باید شفاف سازی کند، به طور دقیق در چند کشور و چقدر پول بلوکه شده است و دوم اینکه برای این پول ها باید برنامه ریزی بهتری انجام داد.

 کمال علی‌پور خنکداری افزود: در حال حاضر شاهد هستیم که بانک مرکزی به واسطه تحریم ها نتوانسته پول های فروش نفت را از این کشورها به ایران منتقل کند.

نماینده قائم‌شهر،جویبار و سوادکوه  در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تحریم ها سبب بروز مشکلاتی برای ترانسفر پول های فروش نفت به ایران شده است، اضافه کرد: اکنون نیز 22 میلیارد دلار ایران در چین بلوکه نشده است بلکه برای انتقال آن مشکلاتی وجود دارد و چین به دلیل فشارها نمی تواند پول را به بانک مرکزی ایران منتقل کند که با رفع تحریم ها تمامی این موارد حل خواهد شد.

نمی توانم بگوییم

وی با بیان اینکه خیلی شفاف نمی توانم بگویم که علت تمامی این مشکلات سیاست های غلط دولت نهم و دهم بوده است، افزود: در حال حاضر برخی از کشورها نیز گفته اند که پول را به ایران منتقل می کنیم اما به شرط اینکه 48 ساعت پول در بانک کشور واسطه باقی بماند.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اکنون دولت با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می کند اما به طور کلی اصل قضیه این است که دولت باید در مسیری حرکت کند که فشار تحریم ها کاهش پیدا کند.

درآمدهای نفتی را تهاتر نکنید

علی پور خنکداری گفت: دولت باید توجه بسیاری داشته باشد که درآمد نفتی ایران بی جهت در کشورهای مختلف با قراردادها نامعقول نگوییم ترکمنچای حیف و میل شود، به عنوان چندی قبل مسئولان کشورمان ساخت تندیس مشاعر کشورمان را به چین سفارش دادند و هزینه آن نیز به واسطه پول هایی که در چین داریم تهاتر شد، چنین کاری اشتباه و غلط است، سئوال اینجاست که آیا در کشور خودمان نمی توانستیم چنین کاری را انجام دهیم.

نباید عروسک چینی وارد کنیم

وی افزود: اگر قرار است چنین کاری نیز صورت گیرد باید برای پروژه های اولویت دار و تقویت زیرساخت های کشور هزینه کنیم نه اینکه با پول فروش نفت عروسک چینی یا پارچه هندی وارد کشور کنیم.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه قرار نیست درآمد نفتی ایران در کشورهای مختلف بسوزد، تصریح کرد: سیاست قلدرمابانه بین کشورها جریان ندارد که پول ما را ندهند بنابراین باید به بهترین نحو از این پول ها استفاده کنیم.

نماینده قائم‌شهر،جویبار و سوادکوه در مجلس ادامه داد: به عنوان مثال اکنون بزرگترین بندر کشور امیرآباد بهشهر در مازندران است که قرار است به عنوان کریدور شمال به جنوب ایران باشد اما سئوال اینجاست که با کدام سیستم حمل و نقل و با کدام کالا قرار است اینکار انجام شود؟ لذا با درآمدهای نفتی می توانیم زیرساخت های لازم از جمله تقویت سیستم حمل و نقل و راه اندازی قطارهای سریع السیر مقدمات اینکار را فراهم کنیم تا شاهد رشد اقتصادی کشورمان باشیم لذا از مسئولان کشوری درخواست دارم که پول ها را حیف و میل نکنند و بهترین تصمیم را بگیرند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 24 آبان 1392
آفرین بر علیپور.
قائمشهري 25 آبان 1392
به اين آقاي عليپور فرا منطقه اي نگر بفرماييد حيفه واس شوراي روستاي يالغوزآباد كار رو به اسنانداري و وزارت كشور بكشونن،همون تو چين و اينا سير كنن بهتره!
نا شناس 25 آبان 1392
آقای علی پو ر یک نماینده ارزشی بزرگوار و ساعی هستند ایشان مخالف صریح پارتی بازی و کارچاق کنی هستند به هیچ عنوان از بستگان خود در مناسب مختلف استفاده نمیکنند اصلا دنبال مال اندوزی نیستند و چشمداشتی به پست بالا ندارند همیشه در صحنه حضور دارند دارای وجاهت زیاد در مجلس میباشند موفق و پیروز باشند -
نا شناس 24 آبان 1392
*احسنت
نا شناس 26 آبان 1392
درگیری و عدم تفاهم شما با آقای حسینی بسیار مشهود است . کجاست شعار های زیبایتان . فکر میکنید دوره بعد مردم به شما رای میدهند؟؟
نا شناس 27 آبان 1392
قرار شما با مردمی که با هزاران امید به شما رای دادند هم کمتر از قرارداد ترکمنچای نیست. مردم دیگه گول حرفاتونونمیخورن آقا کمال
نا شناس 27 آبان 1392
انتخابات زودرس شروع شد و بعضی از اقایون زود شروع کردند همان اقایونی هر کدامشان چهار سال حتی هشت سال نماینده این مردم بودند و هیچ کاری هم برای مردم نکردند ازهمین الان دوسال نیم مانده به انتخابات را افتادند تو کوچه پس کوچه های شهر ما ایندفعه بیایم جبران گذشته را می کنیم و شهرمان را گلستان می کنیم ال می کنیم و بل می کنیم زمانی که تو این مملکت پول بود و استانهای دیگر نمایندگانشان داشتند کار می کردند آقایون مدعی کاری برای مردم نکردند و هرچی که داشتیم را فروختند مسکن مهر شیرگاه مردمی که طلا و زندگی خودشان را فروختند تا صاحب خونه بشن اما 1میلیلرد پول بی زبانشان گم شد و 4 سال در مجلس هشتم که نمایندگان این شهرستان حضور داشتند کاری نکردند نساجی با سرمایه گذار کذایی به آنروز افتاده بود وکارگرانش سرگردان خیابانه برای دفاع از حقوقشان گونی بافی قائمشهر به عده ای خاص واگذار شد .خدا راشکر علیپور زبان گویای مردمش شد .و در پایان روی سخنم با اقای علیپور هست اقای علیپور ازاین دست تخریبها هر گز هراس نداشته باش و محکمتر از این مردم صبور دفاع کن و هیچوقت هم برای دفاع از این مردم دیارت کوتاهی نکن.دعا مردم بدرقه راهتان خواهد بود انشالله

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.074 seconds.